Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 21-28 z 28.

Dzika walka społeczna, część 1

28-01-2011 21:36
14
Komentarze: 7
W działach: SWEX, RPG, Walka społeczna
Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie opracowanie mechanizmu walki społecznej który spełniał by moje oczekiwania, początkowo myślałem nad zasadami do D&D ale teraz przestawiłem się na Savage Worlds.Pomysł nie jest jeszcze dokładnie skonkretyzowany ale wrzucam go by wysłuchać opinii. Zaczynamy.Aby skonstruować mechanizm walki społecznej przerabiać będę szkielet standardowych zasad starć z SW, proponując zamienniki poszczególnych elementów.Argument Czym jest argument? Dowolnym narzędziem, dźwignią, sposobem za pomocą którego postać może wpłynąć na stanowisko i...

Brawurowe rzemiosło, część 1

28-01-2011 18:39
9
Komentarze: 8
W działach: SWEX, RPG, Savage Sim
Zasady dodatkowe do Savage WorldsCzasami zdarza się że gracze zamiast dokonywać brawurowych wyczynów chcą by ich postaci coś zbudowały czy wyprodukowały, może jest im to potrzebne do następnego brawurowego wyczynu, może po prostu chcą zabić czas czekając, aż kolega wyleczy wszystkie trzy rany...Panie i panowie:Brawurowe rzemiosłoNa początek przyjmijmy że dysponujemy dwoma wartościami kością rzemiosła i pracochłonnością (wyrażoną liczbą), płużnej omówię je ze szczegółami.Mamy teraz dwie możliwości albo postać próbuje dokonać wyczynu, stworzyć coś nowego, zrobić coś c...

Wyzwania

05-01-2011 22:22
13
Komentarze: 3
W działach: RPG
Ostatnio przyszła mi do głowy jedna kwestia dotycząca wyzwań na sesjach rpg. Mianowicie że wyzwania powinny być wyzwaniami dla graczy, już pisze o co mi chodzi.Przykładowo jakiś czas temu prawie zupełnie przestały mi sprawiać radość walki w D&D, w czym był problem? Otóż  tylko trochę koloryzując znałem zasady z podstawki na pamięć, cary cytowałem wprost i na wspak, po polski i po angielsku, a po paru rundach walki byłem w stanie podać przybliżone statystyki przeciwnika. Tak więc dopóki graliśmy na pełnych zasadach, praktycznie z miejsca wiedziałem co jest najkorzystniejs...

RPG-owe postanowienia noworoczne

01-01-2011 19:09
14
Komentarze: 3
W działach: RPG
RPG-owe postanowienia noworoczne
Postanowiłem napisać na blogu moje noworoczne RPG-owe postanowienia. Może ich upublicznienie zmobilizuje mnie do ich zrealizowania. Więc tak chciałbym: Rozegrać przeciętnie co najmniej jedną sesje na tydzień, czyli 52 sesje. Przetestować w praktyce co najmniej 4 nowe systemy. W kolejce jest już paranoia, fate, jeśli uda mi się położyć łapę to burning wheel. Złapać się na co najmniej 4 konwenty. Znowu 3 miejsca już są zajęte przez zjAvę  , AVĘ i Pyrkon. Poznać na żywo tylu RPG-owców ilu się da. Szczęśliwego nowego roku.  

KB #17 Zwyczajne postaci w niezwykłych sytuacjach

30-12-2010 18:33
8
Komentarze: 5
W działach: RPG, KB
KB #17 Zwyczajne postaci w niezwykłych sytuacjach
To mój pierwszy wpis na karnawał blogowy, jeśli Cię zainteresuje zajrzyj na stronę organizatora i sprawdź inne wpisy w tej edycji.   Temat ten chodził za mną już od jakiegoś czasu. Dlaczego bardzo rzadko spotkałem się z tym  by gracze czynili swe postaci w miarę zwyczajnymi mieszkańcami świata gry? O tyle mnie to zastanawiało, że jak dla mnie po to na przykład gram w pseudo średniowieczu by móc wczuć się w pseudo rycerz, pseudo mieszczanina czy pseudo chłopa.   Postaram się teraz uzasadnić moim zdaniem może być warto grać zwyczajnymi (przynajmniej na starcie) po...

Wyspa mgieł - drugie spojrzenie

26-12-2010 14:15
3
Komentarze: 4
W działach: RPG, SWEX, światotworzenie
Minęło trochę czasu od rozstrzygnięcia pierwszego etapu konkursu światotworzenia, miałem też okazję zapoznać się z pracami finalistów i konkurencji.   I tak mam kilka refleksji Miała być apokalipsa w tle, może jakby nie wypadła to byłbym w kolejnym etapie ;) Forma była ważna, może gdybym z tą świadomością spisywał pracę miałbym większe szanse ale i tak jest to coś nad czym muszę mocno popracować. Z całą pewnością były prace lepsze od mojej, zarówno poz względem pomysłu jak i formy, ale przy żadnej nie poczułem by różnica była na tyle duża bym nie mógł jej nadrobić, pozostaje p...

Wyspa mgieł

14-12-2010 19:33
11
Komentarze: 4
W działach: RPG, SWEX, światotworzenie
Sa już wyniki pierwszego etapu światotworzenia, gratulacje zwycięzcom, poniżej wrzucam mój pomysł na świat tak jak został wysłany na konkurs. Praca nie miała tytułu więc tytuł notki jest wymyslony na poczekaniu.   Wstęp Morze pokryła gęsta jak mleko mgła, gdy się rozwiała oczom zdziwionych obserwatorów ukazała się zielona wyspa, której jeszcze wczoraj nie było. Nie trzeba było długo czekać by pierwsi śmiałkowie, którzy po chwili wiosłowania zeszli na nowy ląd, z bliska użęli tę urzekającą krainę dziewiczej przyrody. Prawie każdy, kogo stopy dotknęły nowej z...

Los świata na rzut monetą

11-12-2010 16:35
8
Komentarze: 1
W działach: RPG, Mag
Miesiąc temu miałem okazję wziąć udział w sesji którą ocenił bym jako wgniatającą w glebę, chyba najlepszą w jakiej miałem okazją uczestniczyć, zwięczeniu kampanii maga.   Ogólnie chodziło o to że trzeba było uratować świat i my byliśmy tymi kto ma to zrobić. Bardziej szczegółowo to nephandi mięli złamać ostatnią pieczęć po czym na godzinę miał zniknąć horyzont i rękawica i wszelkie złe duchu miały by swobodny dostęp do świata rzeczywistego. Jeszcze bardziej szczegółowo to my byliśmy tymi którzy ostatecznie mięli złamać pieczęć, nasze awatary były pod...