Blog - rozważania

Wyświetlono rezultaty 1-2 z 2.

Mechanika ortogonalna

18-04-2011 18:22
6
Komentarze: 6
W działach: RPG, rozważania
Mechanika ortogonalna
W pewnych mechanikach jest tak działanie mechaniczne ma z grubsza swój odpowiednik w zdarzeniach świata gry. I tak gracz testuje atak, postać wymachuje mieczem, itp.   Drobne odstępstwa zdarzają się często, tak że na przykład tłumaczenie działania HP w D&D wymaga interpretowania analogicznego wyniku ataku raz jako zmuszenie przeciwnika do uniku i zyskanie pozycji, a raz jak rozrąbanie go na 5 części jednym ciosem.  Dalej od tego modelu mamy mechanizmy rozstrzygania konfliktów i scen w których jednemu rozstrzygnięciu mechanicznemu może odpowiadać wiele z...

Rzeczywistość obiektywna

14-04-2011 17:13
11
Komentarze: 5
W działach: RPG, rozważania
Rzeczywistość obiektywna
Rzeczywistość obiektywna, czy też jej złudzenie jest wartością którą cenię grając w RPG[1]. Chodzi o wytworzenie wrażenia że świat gry: Istnieje niezależnie od postaci graczy Rządzi się pewnymi w miarę spójnymi zasadami Co dzięki temu uzyskujemy? Satysfakcję z osiągnięć gdy wiemy że czegoś dokonaliśmy a nie musieliśmy, i historia potoczyła by się dalej bez naszych działań. Głębie postaci, wrażenie że NPC nie są tylko nienazwanymi statystami, więc można z nimi wejść w głębszą interakcję. Pole do kombinowania, możliwość zaskoczenia mistrza gry, rozwiązania problemów w s...