Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 32.

Akademia Magii

11-04-2011 17:29
18
Komentarze: 12
W działach: RPG, pomysł, kampania
Akademia Magii
Przyszedł mi do głowy koncept na kampanię, raczej szybko nie poprowadzę ale może kogoś zainspiruje. Pomysł dość znany, choć nie widziałem realizacji w RPG, mianowicie perypetie uczniów magicznej akademii. Z jednej strony motyw niejednokrotnie pojawia sie w literaturze więc jest skąd kraść pomysły. Z drugiej rzeczywistość szkolna jest znana zapewne wszystkim graczom więc łatwo się będzie odnaleźć. Z trzeciej akademia magiczna jest magiczna więc na tyle inna by zadowolić tych którzy szukają oderwania się od rzeczywistości. Z czwartej mamy zupełnie inny poziom konfliktów...

Pomysły na nazwy

09-04-2011 19:36
20
Komentarze: 17
W działach: RPG
Pomysły na nazwy
Jakiś czas temu przyszły mi do głowy dwa pomysły na sztuczki z językiem do wykorzystania przy tworzeniu lokacji czy światów. Pierwszy inspirowany Asteriksem, mianowicie jak zauważył sam komiks większość postaci ma imiona specyficzne. Co ważniejsze imiona są charakterystyczne dla danej nacji. Galowie kończą się na -iks albo -yks, rzymianin to zawsze to -us a rzymianka -ia. Oczywiście zazwyczaj nie chcielibyśmy osiągnąć efektu komicznego ale zastosowanie tego typu wzorców dla fikcyjnych nacji może mieć pewne zalety. Po pierwsze jeśli zrobimy to spójnie i dobrze przedstawimy...

Dlaczego jeżdżę na konwenty?

05-04-2011 20:54
19
Komentarze: 3
W działach: konwenty
Dlaczego jeżdżę na konwenty?
W pociągu powrotnym z Pyrkonu Elm0 zadał mi to pytanie. Postanowiłem się nad tym zastanowić, odpowiedzieć i posłuchać co inni mają do powiedzenia na ten temat.Przede wszystkim w moim odczuciu jestem dość aspołecznym typem, trudno mi sie nawiązuje nowe znajomości. Bez jakiegoś punktu zaczepienia nie umiem odezwać sie do obcej osoby, konwent, fantastyka i RPG daje taki punkt zaczepienia. Poza tym mam fatalną pamięć do imion, a tu wszyscy są podpisani ;).Druga sprawa, nie gram tyle ile bym chciał, ale zajmowanie się rpg sprawia mi przyjemność nawet bez sesji. Bez bodźców zewnętrznych syste...

Scenariusz, sytuacja, sceny

02-04-2011 17:57
9
Komentarze: 9
W działach: RPG
Scenariusz, sytuacja, sceny
Na początku mojej kariery mistrza gry przygotowując scenariusz koncentrowałem się na stworzeniu pewnej sytuacji, historii wewnątrz świata gry, aby potem wpleść w nią postaci graczy. Potem, próbowałem innego podejścia, bardziej metagrowego, koncentrując się na konstrukcji scenariusza ze scen, na wymyśleniu co chce by zdarzyło się na sesji, jakie przeciwności czy wybory chce postawić przed graczami. W obu podejściach widze teraz pewne wady Zestaw fajnych scen, z wprowadzeniem, paroma scenami rozwoju i zwrotami akcji i jedną czy dwoma scenami kulminacyjnymi może ale nie musi tworzyć...

Pyrkon 2011

29-03-2011 20:34
9
Komentarze: 8
W działach: konwenty
Pyrkon 2011
W dniach 25-27 marca roku pańskiego 2011 w mieście Poznaniu odbył się Pyrkon.A ja na nim byłem i zaraz to wam opiszę. Przygotowania Wspomnienie pyrkonowych kolejek skłoniło mnie do nabycia, drogą kupna/sprzedaży akredytacji w paradoxie, ponad to zorganizowałem sobie bilety i miejsce do spania. Poza tym wykonałem sesję planistyczna z programem by wstępnie przefiltrować atrakcje, zmówiłem się na dojazd na forum poltera i pyrkonu a w końcu przygotowałem szkic scenariusza który chciałem poprowadzić. Piątek Podróż Na centralnym spotkałem się z Elm0 (nie wiem jak odmieniać...

GM's Day Sale

04-03-2011 21:22
6
Komentarze: 1
W działach: RPG
GM's Day Sale
Szybka notka, na DriveThru (i nie tylko) obchodzą dzień MG i na (na oko) kilka tysięcy produktów jest zniżka 25% (lub więcej). Może kogoś to zainteresuje.  Link

Dziki Ekwipunek

26-02-2011 16:38
9
Komentarze: 15
W działach: SWEX, RPG
Pewna rzecz wydaje mi się w SWEX-ach istotnie niedopracowana, mianowicie sposób traktowania ekwipunku. Po pierwsze domyślne zasady wyposażania postaci (500 dolców na drobne wydatki) sprawiają że nie da się wyposażyć postaci stosownie do wielu możliwych koncepcji (na podstawowych zasadach nawet nieprzyzwoicie bogatej postaci nie stać na samochód). Może to być szczególnie problematyczne w jednostrzałach gdzie nie ma okazji do uzupełnienia ekwipunku wraz z postępem kampanii. Po drugie jeśli gra się kampanie, to postacie mogą bardzo szybko zarobić na cały brakujący sprzęt i nie mieć na co wydawa...

zjAva 2011

13-02-2011 19:27
14
Komentarze: 4
W działach: konwenty
zjAva 2011
ZjAva się skończyła. Fajny konwent był, w przeciwieństwie do poprzednich na których byłem taki kameralny. Nie było tłumów na korytarzach i upychania chętnych na prelekcje siła w salach. Dzień pierwszy upłynął pod znakiem gry, powybierałem sobie prelekcje na cały dzień a potem poszedłem tylko na jedną.Zamiast tego miałem okazję "ponegocjować" z technokrakenem w Wolsunga, postrzelać do hordy w nemezisie i powalczyć o miejsce w kapsule ratunkowej. Dzięki za wspólną zabawę wszystkim graczom i prowadzącym. Poza tym trafiłem na prelekcję Khakiego o klimacie podzi...

RPG to dla mnie gra jak szachy

05-02-2011 11:12
41
Komentarze: 10
W działach: RPG
Jak szachy w których nagle połowa pionków robi się czerwona, to rewolucja proletariacka. Jak szachy w których po stracie króla można proklamować republikę. Jak szachy w których poświęcenie pionka może wywołać skandal i upadek króla albo przeciwnie wywołać zryw patriotyczny przy którym poruszą się wszystkie piony.  Czyli trochę inaczej, gra w której pod warstwą ścisłych zasad jest warstwa świata który te zasady maja symulować. Gra w której świat ma priorytet nad regułami które go modelują. Gra w której zna...

Dzika walka społeczna, część 4

02-02-2011 20:59
8
Komentarze: 3
W działach: SWEX, RPG, Walka społeczna
Kontynuacja systemu starć społecznych na Savage Worlds opisanego już w częściach pierwszej, drugiej i trzeciej. Figury Dość oczywistym będzie że postaci graczy jak figury będą tak samo traktowane w starciu społecznym. Poza tym sugerował bym jednak przyjąć za figury te postaci które w danej scenie posiadają jakąś agendę i aktywnie dążą do jej zrealizowania, lub aktywnie sprzeciwiają się cudzej agendzie. Blotki Blotki w walce społecznej będą występowały sporo rzadziej niż w fizycznej. Skoro walka nie toczy się na śmierć to główny zły nie musi otaczać się murem ciał a jego p...